viernes, 20 de mayo de 2016

Badatoz oporrak!!

Egun on irakurle kuttunak!

Aste santuko oporrak ailegatu dira!!

Aste honetako sarrera nik aukeratutako gai bati buruz izango da. Izan ere, aste hau oso laburra izan da (3 egunekoa) eta ez dago klasean egindako zer edo zer garrantzitsurik esateko. 

Nik aukeratutako gaia Loris Malaguzziren metodologia izan da.


Loris Malaguzzi Corregion jaio zen 1920an eta 1994an hil egin zen. Malaguzzik haurtzaroa Reggio Emilian igaro zuen. 1930. Urtera arte lehen hezkuntzako ikasketak burutu zituen eta ondoren Principessa de Napoliko institutuan egin zituen ikasketak. Hauek bukatzean Reggio Emiliara bueltatu eta maisu lanak egiten hasi zen. 19 urterekin beste hiri batera bidali zuten maisu bezala eta han hezitzaile paperaren zentzua aurkitu zuen.  

Malaguzzik Reggio Emilia metodologiaren bultzatzailea izan zen. Reggio Emiliako lehen ikastetxeak gurasoen ekimenaren ondorioz hasi ziren eraikitzen, bigarren mundu gerrak sortutako kalteak gainditu nahian. Zentro horiek autogestionatuak ziren hasieran, baina 1960ko hamarkadan udal eskola bihurtu ziren. 

Hasieran metodologia hau haur eskoletan batez ere jarri zen indarrean. Huek, bi ziklotan banatuta daude: 0-3 urte bitartekoak eta 3-6 urte bitartekoak. 
Malaguzzik 55 urtetan zehar esperientzia desberdinak ikertu, esperimentatu eta burutu zituen Reggio Emilian, nazioartean ezaguna bilakatuz.



Reggio Emiliako proiektuaren muina haurra da, gizartearen parte den gizabanako bezala ulertua. Hortaz, betebeharrak ahaztu gabe, haurren eskubideak aldarrikatzen ditu. Eskola komunitateko, zein umearen inguruko kide guztien partaidetza oso garrantzitsua da, eta denen arteko elkarbizitza oinarrizkoa da.

Espazioaren eta materialen antolakuntzari ere garrantzi handia ematen zaio, haurrak esperimenta dezan. Horrela, haurren arteko topaketak, komunikazioa eta harremanak sustatzen dira.



Hezitzaileari dagokionez, ikaskuntzaren kide eta ikerlari bezala ikusten da. Talde bakoitzean bi hezitzaile daude eta era berean, etengabeko prestakuntza daukate. Haurrekin gaiak lantzeko orduan,  proiektuetan oinarritzen dira, ez programazioetan, hau da : ekintzak gauzatzeko proposamenak zehaztu gabe egon behar dira. Iraupen desberdineko proiektuen bidez egiten dute lan, haurren kultura, ideia edo irudizkoetatik abiatuz.


Bukatzeko Reggio Emilia metodologiak, haurren inguruko olerki bat dauka; hurrengo bideoan atxikiturik usten dizuedana. 



No hay comentarios:

Publicar un comentario