miércoles, 13 de abril de 2016

Zer da unitate didaktiko bat?

Hemen nago berriro irakurle kuttunak!

Sarrera honetan unitate didaktiko batean agertu beharreko osagai batzuei buruz hitz egingo dizuet. Horretarako nire gelakide: Mikel, Bego, Ariane eta Nerearen azalpenaz baliatuko naiz. Hona hemen nik planteatutako galdera batzuk unitate didaktiko bat azaltzeko: 

  • Zer da unitate didaktiko bat?
Gelako lana antolatzeko baliabide bat da. Baliabide honetan, irakasleak zein ikasleak parte hartzen dute eta ikaste-irakaste prozesu elementu horretan edukiak koherenteak izan behar dira. Gai edo proiektu baten inguruan antolatu daiteke eta unitate didaktiko guztiak urteko programazioa osatuko dute. Aukratutako gaiak eduki jakin bati buruz joan daitezke (metereologia, urtaroak, gorputza…) Unitate didaktiko guztiak Curriculumean agertzen diren jarraibideak bete behar ditu derrigorrez.
  •  Zeintzuk dira unitate didaktiko baten osagaiak?
Justifikazioa, helburuak, edukiak, ebaluazioak (hasierakoa eta amaierakoa), baliabideak (materialak, giza baliabideak eta ekonomikoak), espazioa, metodologia, jarduerak, ebaluazio irrizpideak eta hezitzaileaen rola.
  •  Zenbateko iraupena izan behar du?
Unitate didaktiko normal batek 15 eguneko iraupena izan behar du gutxienez.
  •        Zein da hezitzailearen rola?
Bere betebeharrak eta jarrera finkoak izan behar dira. Hezitzailea arduratu behar da jarduerak egiteko material guztia prestatzeaz eta edonolako aladaerak egongo balira jarduerei irtenbide bat emateko gaitasuna izan behar du.
  •        Ebaluazio motak
  •   Hasierako ebaluazioa: oso garrantzitsua da zeren honekin irskasleak jakingo du haurrak zein puntutan dauden. Honetaz aparte, informazio ugari emango dio irakasleari unitate didaktikoak planteatzeko.
  •    Amaierako ebaluazioa: hasierakoarekin konparatzeko da eta bertan ikus daiteke zer nolako eboluzioa izan duen haurrak eta hau elementu garrantzitsu bat da gurasoei erakusteko haien seme alaben eboluzioa. 

Emmi Pkikler eta Loczy metodologia

Kaiixoo!!

Kurtso hasieran irakasleak Loczyri buruzko pelikula bat ikustea eskatu zigun eta aste honetan pelikulari burruz arituko gara. Sarrerarekin hasteko, gaiaren inguruan kokatuko zaituztet eta loczyri buruzko hainbat datu esaango dizkizuet.


Loczy:
  • Emmi Pikler da Loczy metodologiaren sortzailea.
  • Emmi, Austrian jaio zen XX mendean.
  • Emmi pediatría ikasketak burutu zituen.
  • Haurra, beste edozein persona bezala, hezitzailearen errespetua mereziko du, haien zaintzaileekiko atxikimendua sortuz.
  • Haurra garapen maila onena lortuko du erabateko autonomia lortuko duenenan.
  • Oinarriak:
    • Haurra, atxikimendu irudiaren laguntzaz, inguruarekiko eta bere buruarekiko mugak garatuko ditu.
    • Haurra egoera edo inguru libre batean mugimenduak naturaltasunez garatuko ditu Loczy metodologiaren ondorioz.
    • Autonomiaren garrantzia
    • Atxikimendu irudiaren garrantzia
    • Egonkortasunaren eta zaintzaren egoera jarraitua
    • Autokontzeptuaren garrantzia


Astean zehar, irakasleari deigarri iruditu zaizkion pelikularen zati batzuk ikusi eta komentatu ditugu klasean. Jarraian ikasleok ikusi beharreko pelikula usten dizuet atxikituta.


Nire ustez, Emmy Piklerrek sortutako metodologia ez da haurrentzako aproposena. Ez deritzot ondo haurrei inolako afekturik erakustea; hau da: haurrei ez zaikiei musurik ematen ezta besarkadarik ere. Nire ustez, horrelako hoztasuna izatea haurrekin ez da batere ona, haurrei maitasuna erakutsi behar zaie eta musu bat eskatzen dizutenean irakasleak ez dio inolako errefusik erakutsi behar.

Gainera, nire aburuz, haur bat heztea inolako afekturik gabe haur horren helduaroan gatazkak eragin diezaioke.